VIKTIG INFORMATION:
TUI Card får ny kortutgivare
Den 7 april överlåter DNB Bank ASA, filial Sverige (org. nr 516406-0161, nedan ”DNB Bank”) sina samtliga rättigheter, skyldigheter och eventuella fordringar under ditt kontoavtal gällande TUI Card till Norion Bank AB (publ) (org. nr 556597-0513, nedan ”Norion Bank”). Norion Bank kommer därefter vara kortutgivare.
Betalning sker till samma bankgiro-nummer, med Norion Bank som betalningsmottagare. Betalning med befriande verkan sker från det datumet endast till Norion Bank.
Vad händer med ditt TUI Card?
- Ditt befintliga kort fortsätter att fungera precis som vanligt, med samma villkor. Ett nytt kort, med Norion Bank som kortutgivare, skickas ut under 2025.
- Du behåller din kredit och din aktuella skuld förs över från DNB Bank till Norion Bank.
- Dina intjänade poäng följer med – och du fortsätter att tjäna poäng även hos den nya kortutgivaren Norion Bank.
- Du fortsätter att komma åt Mina Sidor på tuicard.se.
- Kundtjänst behåller samma kontaktuppgifter.
- När du blivit kund hos Norion Bank kommer de att kontakta dig via Kivra eller brev för att samla in nödvändig information om dig för att uppnå tillräcklig kundkännedom enligt gällande lag.
- Från och med överlåtelsen kommer Norion Bank (under dess varumärke Collector) att vara personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Fullständig information kring hur Norion Bank behandlar personuppgifter samt vilka rättigheter du har finns under ”Dataskydd” på www.collector.se.
Har du några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst via mail till tuicard@cardservice.se eller per telefon på 08-695 17 45 (vardagar kl. 08-17).
Med vänlig hälsning,