Tillgänglighetsredogörelse
Tillgänglighet handlar om att alla människor, oavsett funktionsförmåga, ska kunna förstå och hantera webbplatser och digitala tjänster.
Beskrivning av tjänsten
Norion Bank tillhandahåller banktjänster genom varumärket TUI Card. Tillgänglighetsredogörelsen beskriver hur tjänsterna uppfyller kraven enligt lag (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Samtliga tjänster som tillhandahålls används genom självbetjäning.
Relevanta tillgänglighetskrav
Samtliga banktjänster på den här webbplatsen ska vara lätta att uppfatta, och hantera. För att säkerställa att tjänsterna är tillgängliga följer TUI Card standard EN 301 549 och WCAG.
Metod för säkerställande av tillgänglighet
Tillgängligheten av tjänsten kontrolleras löpande med hjälp av automatiska verktyg. Tjänsten har även testats på olika enheter och med manuella testmetoder för att kvalitetssäkra funktionen.
Innehåll som inte är tillgängligt
Bankens målsättning är att våra gränssnitt ska ge stöd för t ex. skärmläsare, tangentbordsnavigering, justering av textstorlek, kontrastinställningar och zoomnivåer med bibehållen funktionalitet. Det är ett arbete som sker fortlöpande och medför regelbundna, mindre justeringar för att vidareutveckla den tekniska funktionaliteten.
Kontaktinformation
Om du har upptäckt problem med tillgängligheten i de digitala tjänsterna på den här webbplatsen och inte hittar svar i vår tillgänglighetsredogörelse, får du gärna skicka dina synpunkter till oss tuicard@cardservice.se
Du kan även rapportera problem till Post- och telestyrelsen (PTS) genom tillganglighetslagen@pts.se om du är missnöjd med vår tillgänglighet.
Denna Tillgänglighetsredogörelse är upprättad och publicerad 2025-06-25. Den granskades senast 2025-06-25.